17 березня в Києві розпочався демонтаж Шулявського шляхопроводу. Масштабні роботи проводить компанія «Північно-український будівельний альянс», один з основних генпідрядників корпорації «Укрбуд». І поки будівельники знімають балки, розбирають асфальтобетонне покриття та інші елементи транспортної магістралі, в столицю України прибула унікальна техніка, яка допоможе істотно полегшити і прискорити подальший процес демонтажу більшості прольотів шляхопроводу. В тому числі що знаходяться прямо над проспектом Перемоги.

З Нідерландів приїхала перша з двох комплектних багатофункціональних самохідних модульних платформ, які будуть використовуватися для демонтажу старих прольотів моста, а пізніше - для монтажу нових. Дві таких платформи, об'єднані в один вузол спеціальними балками, за допомогою потужних домкратів зможуть підняти вантаж вагою до 2 тисяч тонн на висоту до 20 метрів. При цьому вони обладнані спеціальними багатоосьовими колісними шасі, що дозволяють техніці рухатися в будь-яку сторону - навіть боком.

У світовій практиці монтажу важких конструкцій подібні самохідні платформи використовується регулярно. Наприклад, не так давно їх застосовували при будівництві мостів біля Британського Кембриджа і в німецькому місті Ерланеген. Але в Україні в такій конфігурації цю техніку використовують вперше.

Унікальне обладнання дозволить будівельникам не розбирати прольоти на місці, а буквально зняти і відвезти їх до місця подальшого розбирання. Так, для зняття прольотів над проспектом Перемоги платформи розташують під ними, занурять на них багатотонну конструкцію, після чого цілком перемістять її на стапелі - спеціальну платформу, на якій проліт розберуть вже побалочно, щоб відвезти на утилізацію.

Також в роботі на Шулявському шляхопроводі задіяний гігантський гусеничний кран Liebherr. Він здатний піднімати вантаж вагою до 600 тонн на максимальну висоту 187 метрів. А максимальний радіус роботи крана (відстань від поворотної платформи, на якому він може прийняти вантаж) становить 152 метра.

Таким чином, рух транспорту і пішоходів буде забезпечено з мінімальними обмеженнями, а самі роботи не зашкодять існуючій забудові і інженерних мереж, що знаходяться в зоні проведення робіт. Зокрема, комунікацій метрополітену.

Аналогічним чином згодом будуть монтуватися і нові прольоти Шулявського шляхопроводу. Їх зберуть на стапелях, після чого занурять на самохідні платформи і доставлять на місце, піднявши на необхідну висоту.

Андрій Якусевич, керівник ТОВ «Північно-український будівельний альянс»:

Завдяки цій унікальній техніці ми не тільки зможемо оптимізувати терміни будівництва, а й зведемо до мінімуму незручності, що виникають у киян через масштабної реконструкції, щоб люди не стояли у величезних пробках. Для демонтажу прольотів, навіть тих, які знаходяться над проспектом Перемоги, не потрібно буде постійно його перекривати. Рух під Шулявським мостом досить буде обмежити лише кілька разів. І робитиметься це виключно вночі і тільки на кілька годин, коли транспорт ходить не так активно.